يك بازي ويديويي يك بازي الكترونيكي است كه شامل تعامل با رابط كاربري يا دستگاه ورودي است - مانند جوي استيك ، كنترل كننده ، صفحه كليد يا دستگاه سنجش حركت - براي ايجاد بازخورد ديداري براي يك بازيكن. اين بازخورد در يك دستگاه نمايش ويديو مانند مجموعه تلويزيوني ، مانيتور ، صفحه لمسي يا هدست واقعيت مجازي نشان داده مي شود. بازي هاي ويدئويي غالباً با بازخورد صوتي كه از طريق بلندگو يا هدفون ارائه مي شود ، و گاهي اوقات با انواع ديگر بازخورد از جمله فناوري لمس ، تقويت مي شوند.
بازي هاي ويدئويي بر اساس پلتفرم خود تعريف مي شوند كه شامل بازي هاي Arcade ، كنسول ها و PC مي باشد. اخيراً ، صنعت از طريق تلفن هاي هوشمند و رايانه هاي لوحي ، سيستم هاي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده و بازي هاي ابري از راه دور به بازي هاي موبايل گسترش يافته است. بازي هاي ويدئويي بر اساس نوع گيم پلي و هدفشان در طيف گسترده اي از سبك ها طبقه بندي مي شوند.
اولين بازي هاي ويدئويي پسوندهاي ساده بازي هاي الكترونيكي با استفاده از خروجي ويدئويي مانند از رايانه هاي بزرگ اتاق در دهه 1950 و 1960 بود ، در حالي كه اولين بازي هاي ويديويي در دسترس مصرف كنندگان در سال 1971 با انتشار بازي اصلي Computer Space ظاهر شد ، سال بعد توسط Pong و با اولين كنسول خانگي Magnavox Odyssey در سال 1972. امروز ، توسعه بازي هاي ويديويي به مهارت هاي بي شماري براي ورود يك بازي به بازار نياز دارد ، از جمله توسعه دهندگان ، ناشران ، توزيع كنندگان ، خرده فروشان ، كنسول و ساير توليد كنندگان شخص ثالث ، و نقش هاي ديگر
از سال 2010 ، اهميت تجاري صنعت بازي هاي ويديويي در حال افزايش است. بازارهاي نوظهور آسيا و بازي هاي موبايل به ويژه در تلفن هاي هوشمند رشد اين صنعت را موجب مي شوند. از سال 2018 ، بازي هاي ويدئويي سالانه 134.9 ميليارد دلار فروش در سراسر جهان ايجاد كردند و سومين بخش بزرگ در بازار سرگرمي ايالات متحده ، پس از پخش و تلويزيون كابلي بودند.
- پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹ ۱۰:۰۹
- ۲۰ بازديد
- ۰ نظر