بازي هاي ويدئويي داراي اثر شبكه اي گسترده اي هستند كه بخشهاي مختلفي را به صنعت بزرگتر بازي هاي ويديويي متصل مي كند. در حالي كه توسعه دهندگان بازي هاي ويديويي بخش قابل توجهي از صنعت هستند ، ساير شركت كنندگان اصلي در بازار عبارتند از:
ناشران: شركت هايي كه معمولاً نظارت بر آوردن بازي از طرف سازنده به بازار را بر عهده دارند. اين اغلب شامل انجام بازاريابي ، روابط عمومي و تبليغات بازي است. ناشران غالباً براي ساخت بازي هاي خود زودتر از موعد به توسعه دهندگان پرداخت مي كنند و در تصميم گيري هاي مهم در مورد مسير پيشرفت بازي درگير مي شوند و سپس براساس عملكرد فروش ، حق امتياز يا پاداش اضافي به سازندگان مي پردازند. ديگر ناشران بوتيك كوچكتر ممكن است به سادگي پيشنهاد دهند كه يك بازي را با پرداخت هزينه اي ناچيز و بخشي از فروش خود انجام دهند و در غير اينصورت توسعه دهنده را براي ادامه كار آزاد مي گذارد. طيف ديگري از روابط ناشر و توسعه دهنده بين اين نقاط وجود دارد.
توزيع كنندگان: ناشران اغلب قادر به توليد رسانه بازي خود هستند و نقش توزيع كننده را بر عهده دارند ، اما توزيع كنندگان شخص ثالث نيز وجود دارند كه مي توانند رسانه هاي بازي را به صورت انبوه توليد كرده و در خرده فروشان توزيع كنند. ويترين فروشگاه هاي ديجيتال مانند Steam و فروشگاه App iOS همچنين به عنوان توزيع كننده و خرده فروش در فضاي ديجيتال عمل مي كنند.
خرده فروشان: ويترين فروشگاه هاي فيزيكي ، كه شامل خرده فروشان آنلاين بزرگ ، فروشگاه هاي بزرگ و الكترونيكي و فروشگاه هاي ويژه بازي هاي ويديويي است ، بازي ها ، كنسول ها و ساير لوازم جانبي را به مصرف كنندگان مي فروشند. اين شامل بازار تجارت در مناطق خاص نيز مي شود ، به بازيكنان اين امكان را مي دهد تا بازي هاي استفاده شده را براي بازپرداخت جزئي يا اعتبار به بازي هاي ديگر تحويل دهند.
- شنبه ۲۰ دی ۹۹ ۰۹:۳۲
- ۱۶ بازديد
- ۰ نظر